Virtuaalne assistent ja assistent

Mis erinevus on assistendil ja virtuaalsel assistendil?

Kui öelda sõna assistent, tuleb enamikule meist silme ette inimene kontoris, kes saabujad vastu võtab, jooksvad tegevused kontrolli all hoiab ja on see kontori hea haldjas, kes igapäevased mured lahendab või pigem nende tekkimist ennetab.
Ja tõesti — nii see ongi olnud aastaid.

Aga kui lisada sinna ette sõna virtuaalne, muutub kogu pilt. Muutub töökoht, tööviis ja tihti ka töö sisu ning sageli tekib üldse küsimus, kes see virtuaalne assistent on? ChatGPT, Gemini, Copilot? Nemad ka, aga siin postituses pean silmas virtuaalse assistendi ametit.

Kes on virtuaalne assistent?

Virtuaalne assistent on inimene, kes teeb peaaegu sama, mida tavapärane assistent — ainult paindlikumalt ja digitaalselt. 

Virtuaalne assistent ei ole palgaline töötaja, kes töötab kindlatel kellaaegadel ja ühes kontoris, vaid ettevõtja, kes pakub oma teenust teistele ettevõtjatele või tiimidele nende vajadustest ja töömanust lähtuvalt. 

Sõna virtuaalne võib tekitada mõtte, et tegemist on AI või robotiga, aga reaalsuses on see vastupidi. Virtuaalsed assistendid on enda teenuste pakkumisel väga paindlikud ja personaalsed. Virtuaalne assistent on ettevõtja jaoks võimalus luua omavahelises koostöös just selline tugi, mida ettevõtja tegelikult vajab. Ja seda ilma liigse bürokraatia ja piiranguteta.

Virtuaalne assistent on enamasti:

  • iseseisev ettevõtja, mitte palgaline töötaja ning osutab teenust arve alusel;
  • töötab oma asukohast;
  • kasutab digitaalseid tööriistu suhtlemiseks ja ülesannete haldamiseks;
  • pakub tuge kindlates valdkondades (nt turundus, kliendisuhtlus, sisuloome, haldus, süsteemid jne) ning tööülesanded ja mahud kohandatakse vastavalt ettevõtte tegelikele vajadustele.

Kes on traditsiooniline assistent?

Traditsiooniline assistent töötab enamasti ühes ettevõttes, kindlas meeskonnas, sageli kindlal tööajal ja füüsiliselt kohapeal. Ta on osa ettevõtte personalist, täidab tööülesandeid vastavalt töölepingule ning tema töö on enamasti seotud ühe juhi või osakonna toetamisega.

Traditsiooniline assistent on enamasti:

  • ettevõtte palgaline töötaja ja töötab kindla graafiku alusel;
  • töötab kontoris;
  • täidab töölepingus määratuid ülesandeid;
  • töötab ühe kindla tööandja heaks.

Täiesti erinevad ametid

Tegelikult ei ole assistendi ja virtuaalse assistendi erinevus vaid töövormis, vaid ka mõtteviisis.

Virtuaalne assistent ei ole ainult ülesannete täitja – ta on mõttekaaslane ja koostööpartner, kes aitab ettevõtjal luua süsteeme ja selgust. Ta ei tee ainult etteantud töid ära, vaid aitab ettevõttel kasvada ja areneda. Kuna virtuaalne assistent on ka ise ettevõtja, siis oskab ta paremini näha tervikpilti ka ettevõtja seisukohast ning pakkuda tänu sellele personaalsemat tuge lähtuvalt sellest, millises faasis ettevõte on. 

Paljud alustavad ettevõtjad arvavad, et assistenti vajavad ainult suured tegijad.
Tegelikult on just alustajal kõige rohkem võita – keegi aitab luua süsteemid kohe alguses, mitte siis, kui segadus on juba käes ja läbipõlemine uksele koputab. Alati ei olegi palju ja püsivat abi vaja, sageli piisab vaid mõne töölõigu järjepeale seadmisest, õige suuna kätte näitamisest või sellest, et on vahel keegi, kes aitab kaasa mõelda.

Kokkuvõtteks

Assistent ja virtuaalne assistent võivad olla nime poolest sarnased ja teha sarnaseid asju, aga nende roll ettevõtte juures on täiesti erinev.

Üks on tiimi liige, kes täidab ülesandeid.
Teine on partner, kes aitab Su ettevõttel teadlikult areneda.

Ka üheinimese ettevõttes ei pea kõike üksi teadma ja tegema.

Kui tunned, et on aeg luua süsteemid, mis aitavad Sinu ettevõttel areneda ja Sinul ettevõtjana kergemalt hingata, siis võib virtuaalne assistent olla just see tugi, mida vajad.

Vaata lähemalt virtuaalse assistendi teenused, kirjuta mulle või leia mind Instagramis või Facebookis.

Similar Posts